O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

sobota 12. února 2011

Zapékané těstoviny

4 porce
500 g bezvaječných flíčků nebo jiných těstovin, 150 g kvalitní šunky, 1 mozzarella Italat (má jen 15% tuku, mají ji v Albertu) nebo Zottarella light, cca 150 g 30% sýru eidam - cihly, 200 ml odtučněného mléka, 1 vejce, zelená petrželka, 2 rajčata, 2 lžíce rajčatového protlaku (používám Heinz nebo bio), sůl, máslo, strouhanka


Flíčky uvaříme podle návodu na obalu, scedíme a prolejeme studenou vodou. Šunku nakrájíme na malé kostičky, cihlu nahrubo nastrouháme, jemně nasekáme omytou zelenou petrželku, rajčata oloupeme, odstraníme zrníčka, nakrájíme. Vše smícháme s těstovinami a rajčatovým protlakem a vyrovnáme do máslem vymazané a strouhankou vysypané formy, necháme propéci v troubě předehřáté na 200 stupňů - cca 10 minut. Pak flíčky zalijeme vejcem rozšlehaným v mléce, promícháme je a nahoru dáme plátky mozzarelly. Dopečeme dozlatova dalších cca 30 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat