O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

sobota 26. února 2011

Omeleta se šunkou, sýrem a rajčaty

1 porce
1 vejce + 1 bílek, cca 40 g šunky, 30% eidam - cihla, 1 rajče, sůl, bazalka


Jedno vejce rozklepneme, rozkvedláme, z druhého odstraníme žloutek (slinivkáři mohou jen jeden žloutek v pokrmu denně), přidáme šunku nakrájenou nadrobno, sýr nastrouhaný najemno, a nadrobno nakrájené rajče (které předem oloupeme a odstraníme zrníčka), lehce osolíme a okořeníme bazalkou a vše zamícháme. Pánvičku zlehka vytřeme olivovým olejem a omeletu osmahneme z obou stran dozlatova.Podáváme s pečivem.


PS: Někdy ji jím i jako hlavní jídlo s bramborovou kaší. Omeletu jsem si začala dělat až 4 měsíce po akutním záchvatu a ze začátku jsem ji dělala pouze z bílků. Až po 7 měsících jsem ji začala dělat i s jedním žloutkem. 

2 komentáře:

  1. Paní Jano P. velmi děkuji za váš blog. Moc mi pomohl. Právě jsem si prodělala první nečekaný akutní zánět slinivky. Již jsem doma z nemocnice a hledám, co vůbec mohu jíst. Jen bych se vás chtěla zeptat na gastroentrologa. Nikdo mi ho nedoporučil a chci se zeptat, co vůbec gastroentrolog dělá se "slinivkáři". Děkuji a s pozdravem Jana Sopóciová Šumava

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Jano, já jsem si musela gastroenterologa taky sehnat sama a nechat si napsat na jeho vyšetření žádanku od praktické lékařky, v nemocnici to se mnou nikdo neřešil. Tak už to bohužel u nás chodí. Gastroenterolog se mnou řeší právě to, co můžu a nemůžu jíst, předepisuje mi trávící enzymy a také mě pravidelně sleduje - posílá mě na krev a ultrazvuk. Takže určitě doporučuji si nějakého najít. Mně moje hodná paní doktorka moc pomohla.
    Moc děkuji za Vaši chválu a přeji, aby se Vaše slinivka co nejdříve uzdravila. Já jsem po zánětu již dva roky, dietu už nedržím přísně, ale dávám si pozor (hlavně žádný alkohol, nic smaženého ani ostrého). Jestli můžu doporučit, tak se snažte držet dietu co nejdéle. Ať má slinivka čas se zotavit, pak se Vám to vrátí. Já jsem držela dietu opravdu poctivě rok a pak opatrně zkoušela po konzultaci právě s paní doktorkou. A taky jsem zjistila, že bez trávících enzymů to nejde (beru Pancreolan a Kreon), byla jsem hrdinka a zkoušela to bez nich a měla jsem dost velké bolesti břicha a nadýmání.
    Teď po dvou letech si bez problémů dám kafe a nějaký zákusek a jsem v pohodě, ale je to strašně individuální. Problém mi dělají jen antibiotika, lékům se snažím vyhýbat. Držte se a věřte, že bude líp.:) Jana

    OdpovědětVymazat