O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

sobota 19. února 2011

Těstoviny s lososem, špenátem a sýrovou omáčkou

4 porce
400 g těstovin dle vlastního výběru, cca 350 g steaku z lososa, 1 Lučina nadýchaná smetanová, cca 5 kostek nízkotučného taveného sýra, 1/2 balení (225 g) špenátových listů Bonduelle, cca 200 ml odtučněného mléka, sýr eidam cihla 30%, sůl, citrón, olivový olej



Těstoviny uvaříme doměkka dle návodu. Uvařené těstoviny scedíme, propláchneme vodou, necháme okapat. 
Lososa omyjeme, osušíme, zbavíme kůže a kostí (pokud je má), a nakrájíme nadrobno, osolíme, pokapeme citrónovou šťávou. Pánvičku wok lehce vytřeme olivovým olejem, lososa zprudka orestujeme. Pak na něj nalijeme mléko, přidáme sýr a lučinu, a za stálého míchání necháme rozpustit. Pak přidáme 2 kostky špenátu a opět za stálého míchání necháme povařit a rozpustit 12 minut, případně doléváme mléko a dle chuti můžeme přidat další sýr či osolit.  Přidáme těstoviny, dobře zamícháme a necháme chvíli prohřát. Na talíři posypeme nastrouhaným sýrem eidam.

Žádné komentáře:

Okomentovat