O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

neděle 10. července 2011

Zeleninový salát se šunkou, vejci a sýrem

4 porce
200 g kvalitní šunky (např. Berger - http://www.berger-schinken.at/, 200 g 30% eidamu, 4 vejce,  extra lehká zakysaná smetana (např. Yoplait, 8% tuku), 2 salátové okurky, 4 rajčata, 4 velké listy ledového salátu, cca 15 oliv, cca 8 větších lístků čerstvé bazalky, sůl, bazalka




Vejce vaříme 10 minut ve vroucí osolené vodě, oloupeme a nakrájíme na menší  kousky. Šunku nakrájíme, sýr nastrouháme najemno. Salátové okurky oloupeme, rajčata zbavíme slupky a zrníček a vše i se salátem, olivami a bazalkou nakrájíme na menší kousky. Vše zamícháme dohromady, osolíme dle chuti, přidáme zakysanou smetanu a špetku sušené bazalky. Ideální lehký letní oběd.   

10 komentářů:

  1. A okurky se mohou? Někde jsem četla, že nejsou doporučované....a já je mám tak ráda. Nedávno jsem měla bolestivou příhodu a tak tápu co mohu a co ne....vaše stránky jsou super pomoc!!

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem četla, že se nedoporučují, já je zkoušela asi po roce (už si to přesně nepamatuji) od zánětu a nic mi nedělaly.. chce to opatrně vyzkoušet malé množství a postupně zvyšovat.. to platí u všeho. Jsem teď už 2 a půl roku po zánětu a občas si dám i věci, co jsem si myslela, že už si v životě nedám. Ale myslím, že je důležité první rok držet dietu přísně, aby se slinivka zotavila. Mně se to vyplatilo. Co dodržuju přísně a vím, že už vždycky budu, je totální zákaz alkoholu.. Tak se držte,bude líp!

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji vám, tápu, protože přesně nevím důvod mých potíží,měla jsem velké bolesti, za týden po dietě zvracení, průjem a nakonec jsem skončila na kapačkách s podezřením na podrážděnou slinivku, žlučník, vyšší CRP..spoléhám na vyšetření na gastru, že konečně zjistí pravý důvod mých problémů. Držím dietu, ale občas se bolesti krátkodobě objeví, ultrazvuk byl v pořádku....tak nevím...tolik by se mi ulevilo, kdyby to byl "jen žlučník". Alkohol klidně oželím, ale čokoláda už je horší..... :-)) Ještě že jsem objevila Vaše úžasné stránky s recepty a zkušenostmi!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Není zač, ono je to propojené.. u mě to bylo tak, že to od slinivky chytl i žlučník a nakonec i játra.. Byla jsem 3 týdny v nemocnici na tekuté stravě, zhubla jsem 11 kilo a 3 měsíce jsem byla na neschopence, totálně zesláblá. Měla jsem do toho ještě spoustu rentgenů, magnetickou rezonanci, CT.. padaly mi vlasy, na obličeji samý bolák, jak se tělo zbavovalo těch škodlivin a asi i detoxikovalo při té dietě. Brr, nikdy více. To si člověk pak opravdu dá pozor. Se slinivkou si není radno zahrávat a bez diety to bohužel ze začátku nejde. Ale na čokoládu zase čas přijde, to se nebojte..:)) Já jsem třeba rok nepila kafe, což pro mě byla dost hrůza, protože kávu miluju. Teď už ji zase piju a nic mi nedělá. Chce to jen vydržet..A jsem ráda, že ty stránky někomu pomůžou! Díky za zpětnou vazbu.. A zkuste aloe, to mi dost pomáhalo, když jsem cítila, že trávení nemám ok..

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to jste si teda "užila"....ta nemocnice je fakt strašák! Jste šikulka jak to zvládáte!!!
    Beru Pangrol po každém jídle. Momentálně mám ale další problém - jak pořád chodím po doktorech, tak jsem dle očekávání chytila nějakej bacil, bolí mě v krku a jsem pořádně nachlazená. Lékařka mi tvrdí, že nemůžu nic, jen paralen a kapky na kašel, pokud to nezabere, budu muset zase do nemocnice na kapačky. Máte i po této stránce nějaké zkušenosti? Doma mám dítka, které to chytily ode mne, takže ležet fakt moc nemůžu. :-(
    Aloe...můžete mi poradit co konkrétně?

    OdpovědětVymazat
  6. Aloe - 100% šťáva nebo gel - koupíte v lékárně nebo zdravé výživě - např. tento http://www.zbozi.cz/vyrobek/aloe-vera-bio-100-stava-1l/
    K těm ostatním zdravotním problémům - vzhledem k tomu, že mi zánět slinivky způsobily antibiotika (konkrétně Nitrofurantoin), tak se snažím všem lékům vyhýbat. Vždy, když jsem od té doby nějaká antibiotika užívala, tak se slinivka ozvala. Od té doby se snažím vše řešit pomocí čínské medicíny, která se osvědčila již dříve - tzn. akupunktura + užívání bylin. Je však třeba navštívit nějakého terapeuta, který Vám předepíše byliny konkrétně pro Vás - je to celostní medicína, takže Vám nebude léčit jeden konkrétní problém, ale bude se Vám snažit dát dohromady celé tělo.. Pokud napíšte odkud jste, mohu se Vám po někom poptat, mám známé, které se čínskou medicínou zabývají a mají kontakty po celé ČR.
    Z těch běžně dostupných věcí na nachlazení mě napadá pouze Vincetka na pití (raději si ji trochu ohřejte a nechte odstát kvůli bublikám, je dobrá i na slinivku), šalvěj v tinktuře na kloktání a toto: http://www.celostnimedicina.cz/priessnitzuv-obklad.htm
    Jinak Aloe pomůže i na nachlazení.. rozpouští hleny a zmírňuje zánět..
    No a pak z jiného soudku.. pomohou afirmace http://www.zivotvesvychrukou.cz/afirmace/
    Přesvědčte své tělo, že je zdravé a že se uzdravuje.. síla sugesce opravdu funguje, proto fungují i placeba.
    Může se to zdát zpočátku zvláštní, ale nic to nestojí a uškodit to nemůže. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasné informace, není nad rady zkušeného! Aloe co nejdřív zakoupím, s čínskou medicínou zkušenosti nemám, u syna mám vyzkoušenou homeopatii, musím se mrknout, jestli i ta by případně nebyla aspoň nějak vhodná. Jsem z Blanska (kousek od Brna)....afirmace....slyším prvně.....zkusím se na to podívat, že bych zkusila změnit svůj pesimistický základ?? :-)) Mockrát děkuji za Vaše postřehy, byla jsem zklamaná, jak málo detailních informací se dá najít...lékaři mi nic neřekli, opravdu spoléhám na páteční gastro, že pak snad už konečně uslyším správnou diagnozu a rady co dál!A omlouvám se, že Vás takto zpovídám u komentáře receptů, ale opravdu jsem Vám za info moc vděčná!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Já žiji v Brně a pan Bednář, ke kterému chodím na akupunkturu a pro byliny, ordinuje v Brně i ve Vyškově. Tak pokud budete mít zájem, tady je na něj kontakt: http://www.zlatyklicek.cz/author/jiri-bednar/
    A klidně pište, nevadí, ráda pomůžu a třeba tyto informace pomohou i někomu dalšímu..

    OdpovědětVymazat
  9. Jana K.
    Dobrý den mám také velké problémy se slinivkou, prošla jsem všechna vyšetření ERCP, endoso slinivky, magnetickou rezonanci,
    CT, gastroskopii, kolonoskopii atd. Lékaři na nic vážného nepřisli užavřeli to jako funkční dyspepsie. Mám velké bolesti břicha na levé straně od žaludku, které jdou do zad nevolnosti nechutenstí třes, pocení držím dietu, ale nevím přesně jak na to byla jsem 3 měsíce na neschopence a zhubla jsem 10kg nyní už jsem 6 kg nabrala zpět, ale potíže jsou pořád a jakmile se to zhorší váha jde hned dolů. Děkuji za vaše stránky moc mě povzbudili vaše rady. Prosím jestli nemáte kontakt na někoho kdo se zabývá čínskou medicínou v Prostějově. Jestli ne obrátila bych se asi na toho pána jak uvádíte že ordinuje v Brně a ve Vyškově. Moc děkuji zdravím Jana

    OdpovědětVymazat