O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

sobota 5. března 2011

Pečená jablka

2 porce
2 jablka, 4 lžičky meruňkového nebo broskvového džemu (nebo jakéhokoliv bez zrníček), 4 piškoty, javorový sirup
Doba přípravy: 35 minut




Jablka omyjeme, rozkrojíme, zbavíme jádřince, dáme do zapékací mísy, mírně podlijeme vodou a pečeme na cca 200 stupňů asi 30 minut. Při pečení raději kontrolujeme, protože různé druhy jablek se pečou různě dlouho. Pokud jablka začnou vytékat ven, vypneme.
Džem smícháme s piškoty nakrájenými nadrobno a směsí naplníme otvory po jádřincích. Zalijeme javorovým sirupem a vyjíme lžičkou - slinivkáři nejí slupku.


PS: dezert je vhodný i pro období po akutním zánětu - v období diety 20 g tuků na den - dieta přísná pankreatická - 4A; v tomto období raději vynecháme javorový sirup 

Žádné komentáře:

Okomentovat