O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

neděle 13. března 2011

Ovesná kaše s ovocem, medem a skořicí

1 porce
3/4 hrníčku hrubých ovesných vloček, 4 sušené nesířené meruňky, 1/2 banánu, 1/2 středně velkého jablka, skořice, lžíce medu
Doba přípravy: 35 minut


Vločky přebereme, vybereme černé kusy a slupky.  3 x  je propláchneme v hrnci s vodou (zbylé nečistoty vyplavou na povrch), vodu po každém opláchnutí slijeme. Vločky necháme v hrnci a zalijeme studenou vodou, tak aby voda přesahovala cca 0,5 cm nad povrch vloček. Jablko omyjeme, oloupeme a nakrájíme na malé kousky. Banán nakrájíme na kolečka, meruňky omyjeme a nakrájíme na malé kousky. Ovoce dáme do hrnce s vločkami, zlehka posypeme skořicí a dáme vařit. Při vaření na plynu doporučuji použít rozptylovací mřížku. Ihned jak kaše přijde k varu, stáhneme plamen na mírný a zaděláme pokličkou, nemícháme. Kaše má jen mírně probublávat, jinak se připálí - občas zkontrolujeme. Vaříme 20 minut, pak odstavíme, odděláme pokličku a necháme 5 minut stát.  Poté do kaše zamícháme lžíci medu a můžeme konzumovat.  


PS: Jídlo vhodné i pro období po akutním zánětu - v období diety 40 g tuků na den - dieta pankreatická - 4B, v období po zánětu raději skořici vynecháme.

2 komentáře:

  1. Jani, sice bez skořice, ale dělala jsem Honzíkovi, mňamózní!

    OdpovědětVymazat
  2. Super!Hodně lidí mi říká, že jím takovou skoro dětskou stravu.:) Ještě dodám, že med se dá nahradit i javorovým sirupem, pokud je někdo třeba alergický na med..

    OdpovědětVymazat