O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

pátek 30. března 2012

Shmaky s rajčatovým protlakem a těstovinami

1 menší porce bezvaječných těstovin (např. vřetena), 1 ks bílého shmakyho original, 1 rajčatový protlak (cca 100 g), hnědý cukr, sůl


Těstoviny vaříme o něco déle než je napsáno v návodu, aby byly hodně měkké. Shmakyho nakrájíme na kostky a dáme do hrnce s rajčatovým protlakem, který zředíme vodou, přidáme špetku soli a cukr dle chuti. Chvíli povaříme.

PS: jídlo pro období po akutním zánětu (V období diety 20 g tuků na den - dieta přísná pankreatická - 4A. Jídlem se šmakounem zkouším tolerování bílkovin a zařazuji ho dříve než vyzkouším, zda zvládnu libové maso); nebo kdykoliv, když cítíte podráždění a potřebujete odlehčit stravu...


PS2: Shmaky je čistá živočišná bílkovina, připravená z vaječného bílku (seženete už skoro ve všech supermarketech - vím, že ho mají v Albertu a Bille a nebo ve zdravých výživách)

Žádné komentáře:

Okomentovat