O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

sobota 31. března 2012

Dietní pečené filety s vodovou bramborovou kaší

rybí filé nebo filety (kvalitní z nějaké ne moc tučné mořské ryby), brambory, sůl, mletý kmín, citrón nebo citronka 


Filety nerozmrazujeme, omyjeme, vysušíme, osolíme, posypeme drceným kmínem a pokapeme citrónem. Zabalíme do alobalu, dáme na plech a v troubě předehřáté na 225 stupňů pečeme asi 20 minut. Brambory oloupeme, dáme do hrnce s vodou, osolíme, přidáme kmín, vaříme cca 20 minut. Pak pomačkáme s trochou vody, ve které jsme vařili brambory.


PS: Jídlo pro období po akutním zánětu - v období diety 40 g tuků na den - dieta pankreatická - 4B. Zařazuji po jídle se šmakounem, na kterém zkouším tolerování bílkovin; nebo kdykoliv, když cítíte podráždění a potřebujete odlehčit stravu...

Žádné komentáře:

Okomentovat