O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

středa 27. července 2011

Zapečené brambory s cuketou, šunkou a sýrem

3 porce
cca 10 menších brambor, 1/2 velké cukety, 100 g kvalitní šunky (např. Berger - http://www.berger-schinken.at/cca 200 g sýru eidam cihla 30%, 200 ml odtučněného mléka, 1 vejce, máslo, strouhanka, Solčanka, hrst petrželky


Brambory oloupeme a nakrájíme na plátky. Cuketu oloupeme, vykrojíme z ní zrníčka a také ji nakrájíme na plátky. Sýr nastrouháme nahrubo a petrželku nasekáme. Zapékací mísu vytřeme máslem a vysypeme strouhankou. Na dno dáme vrstvu brambor, lehce posypeme špetkou Solčanky, na brambory dáme plátky cukety, na ně plátky šunky a posypeme sýrem a petrželkou. Dáme další vrstvu brambor a stejně pokračujeme dokud zapékací mísa není plná, pak vše zalijeme vejcem rozšlehaným v mléce. Dáme do trouby předehřáté na 225 stupňů, pečeme cca 40-50 minut - kontrolujeme, zda jsou brambory hotové a délku přizpůsobíme typu a výkonnosti naší trouby.

Žádné komentáře:

Okomentovat