O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

neděle 8. května 2011

Kuřecí maso s kořenovou zeleninou

4 porce 
500 g kuřecích prsních řízků, 2 mrkve, 2 petržele, 1/4 celeru, sůl, 1/2 lžičky Solčanky


Kuřecí prsa omyjeme, vysušíme, nakrájíme na malé kousky a osolíme. Kořenovou zeleninu očistíme a nastrouháme najemno. Pánvičku lehce vytřeme olivovým olejem, rozpálíme a maso prudce orestujeme. Pak dáme spolu s kořenovou zeleninou do hrnce, přidáme Solčanku, podlijeme vodou a dusíme na mírném plameni doměkka (cca 30 minut). 



P.S.: místo kuřecích prsních řízků můžeme samozřejmě použít krůtí
PS: Jídlo vhodné i pro období po akutním zánětu - v období diety 40 g tuků na den - dieta pankreatická - 4B, po toleranci vařeného kuřecího masa. V tomto období raději Solčanku vynecháme a nebo jí dáme jen špetku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat