O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

neděle 17. dubna 2011

Tuňáková omáčka na těstoviny

3 porce
3 konzervy tuňáka ve vlastní šťávě (slinivkáři a žlučníkáři v žádném případě ne v oleji), 400 g rajčatového pyré (např. Valfrutta), kvalitní kečup (používám Heinz Fit), 3 rajčata, cca 10 lístků čerstvé bazalky, olivový olej extra virgin, cca 10 oliv, sušená bazalka, sůl
Doba přípravy: 20 minut




Do kastrůlku dáme rajčatové pyré, přidáme tuňáka z kterého zcedíme vodu, dále čerstvou bazalku, rajčata (zbavené slupek a zrníček) a olivy nasekané nadrobno, pár kapek olivového oleje, 2 špetky bazalky, špetku soli a přidáme cca 3 lžíce kečupu. Dusíme na mírném plameni za stálého míchání cca 10 minut. Podáváme s bezvaječnými těstovinami. 


PS: olivy jsem nejdříve zkusila - jeden den dva a další 3 kusy a zjistila, že mi nezpůsobují žádné potíže - doporučuji nejdříve vyzkoušet
PS2 - doporučení pro ty, kteří nemají žádné zdravotní omezení: před akutním zánětem jsem přidávala ještě pepř a osmahnutou cibulku

Žádné komentáře:

Okomentovat