O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

pondělí 11. dubna 2011

Palačinky se špenátem a sýrem

6 silnějších palačinek
na těsto: 500 ml odtučněného mléka, 250 g hladké mouky, 2 vejce, špetka soli
na náplň: 1 Lučina nadýchaná smetanová 125 g, 1 Lučina nadýchaná s bylinkami 125 g, špenátové listy Bonduelle - 2 kostky - 225 g (polovina balení),  cca 200 g sýru eidam cihla 30% (i na posypání)




Všechny suroviny na těsto smícháme a šleháme dohladka. Necháme cca 20 minut odstát, aby se těsto při smažení nelepilo.


Mezi tím si nachystáme náplň: Špenátové listy vložíme do vroucí vody, lehce osolíme a na mírném plameni 12 minut ohřejeme. Pak smícháme s Lučinami a najemno nastrouhaným sýrem (cca 1/4), dle chuti mírně dosolíme. 


Pánvičku zlehka vytřeme olivovým olejem a naběračkou si dle velikosti pánve naléváme těsto na pánev a palačinky pečeme dozlatova.


Palačinky naplníme připravenou směsí, smotáme, dáme do pekáčku a posypeme zbytkem sýra nastrouhaným nahrubo. Zapékáme cca 15 minut na 200 °C.





Žádné komentáře:

Okomentovat