O mně

Moje fotka
Pankreatická dieta (po zánětu slinivky a žlučníku) mě donutila k hodně dietnímu stravování a skoro každodennímu vaření a protože jsem byla vždycky hodně na jídlo, tak se snažím vymýšlet a improvizovat, abych tu dietu nějak přežila. Hodně kamarádů se mě ptá, co to vlastně jím a jak vařím a tak se ráda o recepty podělím tímto způsobem...Třeba to někomu bude chutnat:) Jen upozorňuji, že většina jídel je určených pro klidové období a ne na období ihned po zánětu (pro toto období je vyčleněna rubrika "při potížích") a taky, že si každý musí vyzkoušet sám, co snese. Takže opatrně a hodně štěstí!!

sobota 8. října 2011

Lasagne

1 velký pekáč nebo zapékací mísa - 4-6 porcí
1 kg vepřového nebo hovězího masa (nebo jejich směs), 1 balení lasagní (např. Albert quality 500g - jsou bezvaječné a nemusí se vařit), 4 balení loupaných rajčat v rajčatové šťávě Valfrutta (1 balení 400 g), 4 balení Formaggio per Pasta (mají v Albertu - 1 balení 40 g) nebo nastrouhaný 30% eidam, 2 balení zakysané smetany (yoplait 11% tuku), oregano, bazalka, olivový olej, 1 muškátový oříšek, sůl 



Velkou pánvičku vytřeme olivovým olejem a osmahneme na ní maso, které se musí uzavřít a oddělit od sebe. Až se oddělí a zhnědne, přidáme rajčata v rajčatové šťávě, bazalku, oregano, sůl a muškátový oříšek (nejlépe koupit celý a nastrouhat si ho). Přivedeme k varu, přidáme poklop a povaříme na mírném ohni 25–30 minut. Odstavíme. 


Do pekáčku skládáme následovně - nejprve vrstva masovo-rajčatové omáčky, na to vrstva smetany, posypeme sýrem, pak lasagne, vrstvy opakujeme, ukončíme vrstvou boloňské omáčky, smetanou a posypeme sýrem. Pečeme v troubě předehřáté  na 180 °C 30–35 minut. 


PS: zkouším rok a 2 měsíce po zánětu - už mám dovolena neloupaná rajčata se zrníčky a jsem bez potíží
PS2: inspirováno dovolenou v Itálii:)

Žádné komentáře:

Okomentovat